DUGiho stránky
 
Pre tých ,,najlepsich"  
 
     
 03. decembra 2009 o 10:53:03
 
  
pocity detí,pri hraní s tými ,,NAJ NAJ"
  
     

Na začiatok Vás chcem všetkých pekne poprosiť, nepíšte tu také komentáre, ktoré môžu mladým chlapcom a dievčatám znepríjemňovať život. V dnešnej dobe ma každý internet, každý o tomto fóre vie, každý si to tu môže nalistovať a prečítať, tak to tu nepíšte.. že blahoželám k výhre, viac bodov sa už nedalo a podobne.. objavilo sa to tu viac krát.. k čomu chcete blahoželať??? k tomu, že niekto vyhrá 18-0 a super uhra par setov??? to sa Vám zdá normálne??? radšej blahoželajte tomu, kto si tu výhru vydrel, odmakal pri stoloch a podobne. Mladí potrebujú čo najviac hrať, chcú sa zlepšovať, napredovať a toto im isto nepomáha.. to iste som zažíval aj ja ,ak som začínal s mestskou súťažou. Tiež sa mi skoro každý smial, každý mi chcel dať čo najväčší náter, aby sa mohol v krčme pri pive s kamarátmi pochváliť ... a ešte lepšie na tom je , že to neboli vôbec veľký hráči, nemali žiadne veľké úspechy... hrali si svoju súťaž, chodili hore dole a len sa vyťahovali na slabších, mladších jedincov.
Tí, čo hráčmi sú, čo si prešli od začiatku všetko čo k tomu patrí, tak tí sa vedia k tomu postaviť.. pochvália mladších, pohladia po hlave deti, hrajú tak, aby si aj deti zahrali, lebo sami vedia, že o pár rokov sa to obráti.. oni sa už zlepšovať nebudú. Kdežto mladý sa stále zlepšuje, trénuje, prvými úspechmi príde viac chuti a chcenia a potom už si tie maličké deti budú robiť srandu z nich. A preto sa tak snažia hrať, aby si ich tie deti pamätali tak, že ten ujo ma pochválil, dal mi uhrať par loptičiek, smiali sme sa spolu. A tí Hráči vedia, že ak sa s nimi o pár rokov stretnu už ako s dorastencom, dorastenkou, tak si s chuťou zahrajú. Zasmejú sa spolu, zahrajú si, hoci to už bude tak, že to vtedy dieťa bude od nich o triedu či dve lepšie. Ale tento článok nie je namierený na takého človeka, ale na takého, čo si z neho ako z dieťaťa robil srandu a centrum zábavy.
Zo svojej vlastnej skúsenosti viem povedať xy mien, čo si robili srandu zo mňa. a viem aj to, že teraz im môžem dať 7 či 8 fóra a aj tak nemajú šancu. Taký to bol vtedy ,, veľký hráč a MS?, smial sa, ponižoval. Nebol som len ja taký, to isté by Vám povedali bratia Jakabovci, Vavrekovci, Tomáš Saxa, ale tak tie mena vám už nehovoria nič, skončili postupne všetci. Ale je tu ešte jeden čo hraje a hraje aj na úrovni. Je to Milan Papcun, takže on vám ešte vie povedať , čo všetko sa napočúval na svoju osobu. A pozrite kde je teraz on a kde sú tí, čo ho ohovárali a ponižovali. Iste nie je len on , sú ešte ďalší, ale spomenul som jeho, lebo hral so mnou v klube a dostal sa vysoko. A je na tom to zaujímavé, že zase to boli tí, čo ani doteraz nemajú žiadny úspech za sebou. Len sa smejú z mladého, preháňajú ho hore dole a ,,povzbudzujú? ho behaj mladej, čo nechytáš, nevládzeš a podobne veci.. tí čo si toto zažili, tak vedia, čo to je a aké pri tom majú pocity. Nechcem teraz aby ste sa týmto mladým, nádejným hráčom klaňali, prosili ich o niečo.Len aby ste hrali tak, aby si zahrali aj oni. Aby ste z toho mali pocit, že ste mu neublížili , nezosmiešnili ste ho a myslím si, že je aj pre vás starších príjemne, ak vidíte ako tie deti chcú hrať, ako sa trápia a snažia. Bolo tu už nieco o tom popísané, tak som chcel to trosku rozobrať, pomôcť mladým a tí starší nech si to hlavne zoberú k srdcu.
Takže kde je výsledok toho všetkého??? Ten kto niečo v živote hral(myslím krajskú, poprípade celoslovenskú súťaž),niečo keď aj vyhral ,tak ten vie čo všetko je za tým. Koľko driny, odriekania si, námahy a o peniazoch ani nehovorím, keďže píšem o deťoch... Ale toto sú všetko hráči ich sa tento článok netyká. Oni sa aj tak správajú, snažia sa hrať slušné, aby si zahrali obaja a to hlavne preto ako som už spomínal, že o niekoľko rokov sa karta obráti a potom sa tak môže cítiť zle on. Títo hráči o tom vedia, uvedomujú si to a tak sa aj správajú. Takže tento článok je namierený k týmto ,,domovským? hráčom, čo nič nedokázali. Len si hrajú súťaž a ponižujú mladších. o 5-6 rokov oni uvidia ten rozdiel. Príde pre nich v tom čase nejaký neznámy ( no name) Vico Dávid, Vico Martin, Horňák Pavol alebo dievčatá Horváthova Simonka, Labošová Emka,Vancáková Valentínka a mnoho ďalších iných neznámych mien. Ivanovú Lucia už medzi nich nezaraďujem, lebo je už staršia a už aj nad niektorými vyhráva. takže nepatrí k týmto mladým. Vyhrajú nad vami raz, druhy krát a potom vy sám za nimi prídete. Pamätáš si ma??? Ja som s tebou hral ešte si bol-a taký-á maličký-á, ťa ani nebolo vidieť. A to, vtedy dieťa len smutne odpovie... jj pamätám... a sa otočí, pomysli si, to je ten čo mi robil zle, čo sa zo mňa smial a bavil sa na mne s kamarátmi a pôjde preč.. veľmi dobre si týchto ,,hráčov? deti budú pamätať a to hlavne kvôli tomu, že im znepríjemnili ich začiatky. A budú si ich pamätať veľmi dlho a ani sa nebudú chcieť s vami pozhovárať, stretávať a ruku vám podajú len z toho dôvodu, že sa patri pozdraviť so super.
Ale tak ako to už vidím, zase si to zoberú k srdcu len tí, čo sa ich to vôbec netyká, čo pristupujú k deťom tak ako majú. A tí, čo doteraz sa smiali, ponižovali , tak oni budú aj naďalej v tom pokračovať. Len dúfam, že po prečítaní si tohto článku a vžití sa do kože dieťaťa, to aspoň trošku obmedzia a zahryznú si do jazyka pri nejakej nevhodnej poznámke. Ale aspoň vy , čo deti máte , čo hráte pinec len z toho, že ho mate radi, že sa idete odreagovať,zabudnúť na prácu a každodenný stres, tak aspoň vy pristupujte k tomu tak, ako keby ste hrali so svojim vlastným dieťaťom a dajte mu tu možnosť si zahrať. Pochváľte ho, podporte a nie zosmiešnite. Takže asi toľko k tomu všetkému... čakám na Vaše komentáre a dúfam, že ich tu nebude 3-4,lebo ide o mládež, o vaše deti a o to, čo bude v budúcnosti so stolným tenisom.
Písal som to aj z vlastných skúsenosti, takže mi nikto nemôže na to povedať, že to tak nie je. Viem ako sa cítia deti v ich veku a v začiatkoch so športom.



     
13 komentárov
  
   
 článok napísal Jozef Kacvinský, čítalo ho 1076 ľudí 
Komentare

 Komentáre ku článku: 


Komentár ku článku:
napísal Martin Dugas 03. decembra 2009 o 12:32:45      

1.
Ahoj Kaco, mrzí ma, že to vnímaš takto negativne. Určite keď príde na nejakú gratuláciu k výhre, tak to nie je myslené ako výsmech z toho ktorý prehral. V tomto športe nie je remíza ako v šachu, každý sa musí naučiť prehrávať. Prehrávali sme všetci. Nebudem tu menovať ľudí, ktorí sa rehotali ako divé kone, keď sme ako Spojári začali v mestkej súťaži a narazili na "profesionálov". Kritika šla z každej strany a nešetril ňou ani vlastný tréner.

Cez to všetko sa ale treba preniesť. Kto sa naučí prehrávať v športe, bude to mať o to ľahšie v živote. Poznám ľudí, ktorí sa nikdy nenaučili akceptovať prehru a asi sa to už ani nedoučia. Vždy si nájdu hneď niekoľko dôvodov prečo prehrali (svetlo, miesto, rušenie, štastie, smola, poťahy, náhoda atď.). Nikdy si nepriznajú, že super bol asi aj lepší, keď s ním prehrali.

Na margo detí. Vďaka OL dostali obrovskú podporu zahrať si s kýmkoľvek. Každému bolo jasné, že úroveň sa prejaví a bude priepastný rozdiel medzi 1. a 18. v tabuľke. Každý do súťaže s tým ale musel počítať. Práve preto táto súťaž vznikla, že tí slabší majú šancu zlepšiť sa a konfrontovať s oveľa lepšími.

Takže sa netreba urážať a chytať každého za každé slovíčko v komentári. Každá minca má dve strany a treba sa na to pozerať pozitívne. Mne sa tiež nepáčia slovné útoky a hysterické prejavy niektorých matadorov, ktorí usilovne bojujú s pubertou. Beriem to s rezervou, každý je frustrovaný, keď prehráva a mladý človek si možno ani neuvedomuje ako sa správa. V tom by ho mal sledovať a usmerniť tréner.

napísal Jozef Kacvinský 03. decembra 2009 o 13:00:30      

2.
ako dugi neviem, ze naco si vlastne narazal... ja nevravim, ze im maju davat vyhrat, ze musia vyhravat.. ja som to piisal o prejavoch starsich k mladsim.. ved to je samozrejme, ze deti do 10 rokov asi tazko s niekym vyhraju.. nebudu mat mozno ani jednu vyhru a mozno na dalsiu sezonu jednu-dve.ale ide o to spravanie k nim..a vobec som nepisal o tom, ze maju vyhravat.. niekto mozno vyhra o rok, niekto iny o dva a niekomu to bude trvat aj dlsie.. kazdy si ide svojim tempom. a urcite dieta inac vnima kazdu prehru.. ale tak teraz este sa na nich nemaju naco stazovat.. stazovat sa bude az vtedy, ak tych hracov deti zacnu porazat. az vtedy budu reci a ohovarania.. preto som to pisal o tom pristupe k detom a nie o vyysledkoch

napísal Martin Dugas 03. decembra 2009 o 13:23:22      

3.
Áno, súhlasím. Ale obojstranný rešpekt musí byť. Nemôže Ti mladý automaticky drzo tykať a príp. Ťa ešte niekam posielať, keď prehráva. V starej zaniknutej mestkej súťaži to bol veľký problém, v OL som o týchto problémoch našťastie ešte nepočul.

napísal Jozef Kacvinský 03. decembra 2009 o 13:30:00      

4.
.. ako ved to je samozrejme, ze by nemali tykat... ako ani ja som sa s tym nestretol a dufam, ze nieco take sa ani nestane.. aspon od deti, co vyrastaju vo Valalikoch. mozno sa ti to nezda, ale tak ja vykam dost hracom.. potrdia ti to aj sami. a to ma uz p.Majoros niekolkokrat aj opriadne zjazdil .. takze je uplne samozrejme, ze maju deti vykat....

napísal Marian Begala 03. decembra 2009 o 15:29:22      

5.
skusim prispiet zopar poznatkami. Kedze som zacal hravat ia pred desiatimi rokmi a bol som uz starsi,tak mi p. Kristofom Valentinom bolo vysvetlene,ze v stlnotenisovej branzi sa zvykne tykat. Aj ja voci mojej osobe sa snazim viest mladez tymto smerom. Nevravim,ze to maju robit deti 5-6 rocne (ja sa v podstate s takymi nestretavam),ale uz tie od 15 sa snazim tymto nasmerovat. Skor si ziska aj Tvoju priazen a doveru. Snad som tymto niekomu nenabural nejaku ideu.
A na dovetok: je uplne jedno ci Ti povie mlady,zy Ty kkt,alebo Vy kkt

napísal Martin Leščinský 03. decembra 2009 o 17:25:50      

6.
dúfam, že tento článok absolútne nemá súvis s družstvom DpH, nakoľko sme s nimi teraz hrali. Treba sa opýtať chlapcov ako sa u nás cítili a keby sa im niekto posmieval, tak asi ťažko by ostali ešte hodinu po zápase trénovať s našou mládežou.

napísal Marek Holp 03. decembra 2009 o 19:37:53      

7.
Marian určite nieje ľahke povedať niekumu vy k-k-t

napísal František Solár 03. decembra 2009 o 21:57:22      

8.
Kaco, tak som si to prečítal , rozprával som s vedúcim DpH a p. Vicom. Nesúvisí to z ich zápasom ani s účinkovaním deti v OL. Našou povinnosťou je deťom pomáhať v ich odbornom raste, odovzdávať im naše skúsennosti... preto sme im dali šancu hrať OL, hrajú ju len tí, ktorí chcú. Osobne tomu neverím, že by niekto v tejto súťaži z dospelých sa vytešoval z výhry nad 8 ročným chlapcom.Tu nikto nikoho nenúti, ale ani nezakazuje! Dostali šancu a oni sa jej s chuťou chytili a my ich v tom budeme podporovať. Súťaž v ktorej dlhé roky sa zakazovalo deťom a mládeži hrať sa volá Mini liga. Čo sa týka tých nadávok, tykania zo strany deti...šport ani OL nemôže suplovať rodinu. Verím tomu, že dieťa z normálnej rodiny, slušne vychované vie čo si môže dovoliť a pred kým. Ďodi , súhlasím s tebou, len som chcel ozrejmiť, že to nemá súvis s deterajším priebehom OL, skôr naopak, dávame im šancu sa rozvíjať a to všetko ostatné je tak ako som písal.

napísal Andrej Dudáš 03. decembra 2009 o 23:08:25      

9.
Je dobre, že jeden z našej stolnotenisovej rodiny nastolil otázku pedagogického prístupu k mladým spoluhráčom. Je správne, keď sa v hnutí riešia aj mravné a etické problémy. Dokonca si myslím, že šport pestovaný v kolektíve starších a rozumných ľudí môže do istej miery suplovať a korigovať rodičovskú výchovu. Treba však rozlišovať, či vo vzťahu staršieho k mladšiemu ide o nadradenosť a výsmech, alebo o prísnosť a snahu o motiváciu, ak chcete o provokovanie k zdravému nasrdeniu sa. To, ak si žiačik či dorastenec v duchu povie, veď ja vám, ujo ukážem, ako sa hrá tenis, keď budem väčší, nemôže byť na škodu... Pravda, aj tu platí, že treba mať cit pre mieru, byť náročný a súčasne veľkorysý. Starší a dobrí hráči by nemali odmietať zahrať si so začiatočníkmi, lebo v budúcnosti sa to môže otočiť.

napísal Jozef Kacvinský 04. decembra 2009 o 00:53:37      

10.
Fero ja som ti na treningu vravel, ze ako to je.. som ti povedal, ze to nema suvis s tymto zapasom... a som ti povedal aj to, ze ako to cele vzniklo.. nevravim, ze tam sa diali take veci.. takze muzstvo DpH sa vobec nemusi obavat niecoho takeho. proste som to zacal piisat ako kometar, nejako som sa rozpisal a bol z toho clanok.. vobec som nic na OL nepisal a ani jej nic podobne nevycital. urcite su deti stastne, ze si mozu zahrat.. ako som pisal v komentare druhom-zatiel je kazdy spokojny, lebo nevyhravaju.. uvidime co bude vtedy, ak zacnu mat deti nejake vysledky.. zatial sa dospeli fakt nemaju na co stazovat. vyhravaju s nimi v pohode,ale z roka na rok to budu mat tazsie a tazsie. uvidime ako to bude potom.

napísal František Solár 04. decembra 2009 o 09:13:08      

11.
Kaco, ja to viem ako si to myslel..., len som napísal pár riadkov pre tých čo sa stále vypytujú čo sa stalo.

napísal 23. februára 2015 o 08:57:10      

12.
IpM1Vj lwyepppqlrok, [url=http://ksdogfnfaxut.com/]ksdogfnfaxut[/url], [link=http://yhziowtjcmxy.com/]yhziowtjcmxy[/link], http://naxphmfuypvv.com/

napísal 24. marca 2015 o 21:57:03      

13.
eVsJeS alzmudibmfbv, [url=http://cpwitfrbglny.com/]cpwitfrbglny[/url], [link=http://ikmetjyppmdv.com/]ikmetjyppmdv[/link], http://vhteiutvbkel.com/




  Akékoľvek Vaše nevhodné komentáre (osobné invektívy, reklamy, vulgarizmy a pod.)
budú správcom okamžite bez upozornenia odstránené!

Za pochopenie ďakujem.